Lite planering och omplanering.

Jag har fått tänka om lite när det gäller min lilla hundflock nu. 
Planen med Thibo har länge varit att behålla honom intakt tills vi lyckats få ett tredje och sista CERT och fått honom till SE UCH, för att sedan kastrera honom. 
Men nu när Thila löper, och en annan tik på jobbet också löper, så har jag tappat suget på att fortsätta försöka ställa ut honom. 
Han blir sönderstressad av löptikar, och andra hanar. Och han tycker inte att utställningar är roligt, det är det bara jag som tycker! 
Så nu lägger jag championdrömmen på hyllan, och börjar lägga undan pengar till en kastrering. 
Tänk vad tomt det kommer bli utan att se hans skinande pung hela tiden? ;) 

Nu ska vi istället satsa helhjärtat på hyskytokans dragkarriär! 
Kanske blir det en och en annan utställning för henne också, till hösten när hon börjar få päls igen och vi hittar en domare som föredrar dragtypen. 

Lillklickan får kanske också hänga med på någon utställning någon gång, om hon får rätt på bettet. Just nu har hon fortfarande kvar valphörntänderna i ovankäken, trots att vuxentänderna börjat tränga ut bredvid. Minus hade likadant när han var i den åldern, tydligen ganska vanligt inom rasen har jag förstått det som. 

Om jag lyckas hitta inspiration till det, så kanske jag börjar med rallyträning med lillklickan! Hade varit kul att börja med, och hon är extremt tacksam att träna med.

Nu börjar ju sommaren komma igång, och det är då jag och hundarna är som mest aktiva! 

Lite mer aktiva än såhär... 
Tänk så tomt det kommer bli utan pungen som alltid hittar ut?!
Saga Eriksson
2016-05-07 @ 16:37:45
URL: http://hundenhailiy.blogg.se/

Va heter du på instagram? 😊

Saga Eriksson
2016-05-07 @ 16:37:46
URL: http://hundenhailiy.blogg.se/

Va heter du på instagram? 😊

Saga Eriksson
2016-05-07 @ 16:37:47
URL: http://hundenhailiy.blogg.se/

Va heter du på instagram? 😊

Svar: Teamoddpaws !
Tassliv




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0