När det blir tokigt...!

Dagen har varit minst sagt underhållande än sålänge måste jag säga. 
Tågresan till Jessie var himla tråkig tyckte Thila, så hon började muttra och tugga på sin sele. 
När jag lugnt sa "Nej, Thila" så blev hon extremt dramatisk så hon kastade sig på rygg och började skrika. 
Sekunderna senare blev hon full i fan och tuggade på kopplet istället, samtidigt som hon sneglade på mig. 
Jag sa "Nej, Thila" igen, varpå hon åter igen slänger sig på rygg och skriker plågat. 
Som tur var så tyckte folket i samma vagn att hon var ganska underhållande och inte jobbig ;) 

Ganska så söt är hon också!
Snusläpp och knäppisöra samtidigt, she's got skills! 

Dragrundan blev ännu mer intressant.
Jag fick låna Shippe, Jessies röda hane. Jessie drog med Scorpio och Chio, Siberian Huskies alla fyra. 

I början gick allting jättebra, de sprang på som bara den och låg på bra i selarna. Tills Shippe blev akut bajsnödig... 
Han tvärstannade precis framför kickbikens framhjul, så jag var tvungen att paniksvänga åt sidan för att inte köra på honom. Men... Där stod ju Thila. 
Så det blev en tvärbromsning för min del, och en tvärbromsning i lera, i full fart, ja, ni kan väl tänka er... 
Jag flög som en kanonkula över Thila, och kände att kicken gjorde detsamma. 
Jag duckade där jag stod på alla fyra i leran, och tur var det eftersom kicken flög över mitt huvud och landade en meter framför mig. 
Allt detta samtidigt som Shippe lugnt stod och bajsade. 
Ingen skada skedd, mer än leriga händer och kläder, så vi fortsatte när herrn hade tömt färdigt tarmarna. 
Thila sprang på som besatt, och lyckades tillsammans med Shippes styrka springa om Jessie och hennes hundar flera gånger. En bit låg vi sida vid sida, det gör vi minsann inte om igen. 
Jag körde på vänster sida, Jessie på höger. Mina hundar ville springa på höger sida, Jessies hundar ville springa på vänster sida. 
Det var ett jäkla huvudbry att trassla loss alla hundarna, samtidigt som vi var tvugna att bromsa kickarna eftersom hundarna ville fortsätta framåt.  

Vi körde fel väg ett par gånger, så rundan blev lite längre än tänkt. Alla grabbarna blev trötta, så Shippe sprang med slak lina väldigt mycket, och stackars Thila blev så frustrerad på honom. Hon ville ju springa FORT FORT! Inte lätt att vara valp med spring i benen, inte...  
(På min instagram finns där ett kort filmklipp från dragrundan, när det gick lite långsammare i slutet lyckades jag få upp telefonen ur fickan utan att trilla! Teamoddpaws heter jag där) 

Efteråt släppte vi hundarna i en stor inhägnad där de sorang runt som galna, så nu är lilltokan ganska trött! Hoppas att det håller i sig över kvällen iaf ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0