En riktig huskydag

Det har varit en lång dag helt i Thilas smak. 
Vi har åkt tåg (där hon jagade en chokladkula som rullade omkring i tågvagnen), ätit glass, haft massor av bus med huskygrabbarna, dragit flera km och favoriten: hon fick en ENORM skål med mat när vi kom hem. Som efterrätt fick hon en enorm kycklingklubba. 
Hon ligger ganska så nöjd och utslagen på soffan nu. 
Förstår inte varför alla var så emot att jag skulle skaffa husky, jag tycker att det verkar som att hon är hur nöjd som helst? 
Och jag är mer än nöjd av mitt val av ras, och vilken typ av rasen det blev. 
Hon matchar mina önskemål så klockrent på alla sätt! 
Några av dem var bland annat: stående öron, fungera bra med andra hundar, dragvilja!!!, lång och smal i kroppen (avskyr avskyr avskyr kompakta och breda hundar), mycket humor samt inte ha för mycket päls eftersom vi är ganska aktiva även på sommaren. 
Thila är perfekt för mig <3
Men tro inte att jag överger mina puckodencos, jag har mina planer för framtiden ;)

Dagens drickpaus på dragrundan. 
Thila sprang som vanligt som en klocka. 
Först ensam, sedan fick Henrik testa dra med henne, Chio (grå) och Shippe (röd). 
Sen testade han med bara Thila och Chio en runda, efter det hade de fortfarande lite ös i sig så även Jessie testade en kort runda med vårt lilla tvåspann. De två kommer nog sopa banorna när Thila är i tävlingsålder! 

Nu ska jag följa Thilas exempel och slänga mig på soffan och planera lite för morgondagen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0