Så många "första"

Att ha valp är så givande. Det blir så många "första" åter igen, saker som man tagit som vardagsgrejer med de stora hundarna är helt plötsligt helt nya grejer som man måste analysera och göra på precis rätt sätt så att valpen får en bra upplevelse av det hela. 

Idag blev det ännu en "första" för Hickas del. Första hunden på besök!
Elin och hennes border collie Sixten kom hem till oss. 
Sixten är inte jätteförtjust i de stora drullarna (vem kan klandra honom?) men Minus går bra, och han blev allt lite sådär pytteförälskad i lilla dåren Hicka. 

Hicka blev ganska förtjust i både Elin och Sixten, som synes ;)
Vad Thibo sysslar med vet jag inte, han är bara störd som vanligt...

Hicka gillar att sitta på bakbenen och vifta med frambenen när hon busar. Att lära henne "sitt fint" blir nog inga problem sen!

Det har snöat för fullt hela dagen, vilket har gjort att det tidigare slasket har frusit till och ett tjockt lager snö har lagt sig ovanpå. 
Detta resulterade i att dagens hundpromenader har varit ganska riskfyllda!


Ungefär en meter gled jag, eftersom det var glashalt under snön!!
Nästa vinter skaffar jag ett par Ice Bugs.

Lilla klickishickis är helt slut efter en dag med sin nya kompis, så när han åkt hem så däckade hon lite grann i mitt knä.

Gullunge <3
Ida Nilsson
2016-01-14 @ 20:37:16
URL: http://idacnilssons.blogg.se/

Så mysigt! Vi har funderat nu ett bra tag på att skaffa valp. Vi har varit iväg och tittat på 4 stycken de senaste veckorna och förälskade oss i en av dem rejält. MEN helt plötsligt blir allt så "allvarligt" liksom, vill vi verkligen ha hund igen osv? Vi har tidigare haft pitbull och det är chihuahua vi har kikat på nu på grund av många anledningar. Nu känns det som vi backat igen, så himla tråkigt :(

Svar: Åhh, vad tråkigt om ni inte väljer att utöka familjen. Det finns inte mycket som är mysigare och roligare än chihuahuor <3
Tassliv

Kom igen, Tammie
2016-01-14 @ 23:12:26
URL: http://nouw.se/komigentammie

Myyys!

Inatt drömde jag att jag skaffade en chihuahua med argumentet "Kan Denice så kan fan jag!" Hahah. Tror Hicka satt sina spår utan att jag träffat besten ens. ;)

Svar: Hihi! Du börjar få bra smak ;)
Tassliv




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0