Arbetshundar!

Igår var min och hundarnas första dag på min nya praktikplats! 
04.20 klev vi upp, 05.20 tog vi tåget!
Det var en kamp att få upp morgontrötta hundar, speciellt när jag själv var supermegatrött efter endast 4,5 timmes sömn. Men det gick!

På tåget var Hicka så trött att hon totaldäckade, lillsnuttan <3


Såhär föredrar Thibo att åka tåg. 
Mitt ute i gången ska man stå! 


Jag har börjar praktiken på ett hunddagis/pensionat, och det är rena lyxen att kunna ta med sig alla svansbarnen varje dag. 
Thibo och Thila har fått en egen box ute i hundstallet, medans Minus och Hicka är inne i huset tillsammans med ägarens tre små hundar. 
De blev bästa kompisar direkt, och det är så skönt att veta att de har det bra och kul där inne när jag är ute installer och pysslar. De har båda två seperationsångest från mig, men det slipper dom nu med massor av sällskap :) 
Thila har även hon lite seperationsångest och skriker som bara en husky kan, men jag tror att hon kommer vänja sig. 
När hon fått lära sig att jag _faktiskt_ inte försvinner från henne så kommer hon trivas hur bra som helst. 
Thibo tyckte att det var lite jobbigt i början, var lite stressad och kunde inte slappna av, men idag går han självmant upp och lägger sig på filtarna och pallar inte med syrrans gapande. 
Flera gånger om dagen får de komma ut i den stoora rasthagen med både podenco och huskysäkert staket! 


Jag ångrar mig inte en sekund att jag tog hem Thila, för jag blir alldeles varm i själen när jag ser glädjen i Thibo när de leker och jagar varandra! Bambi ville ju aldrig busa på det sättet...

För att Thila skulle få slappna av lite så satte jag mig inne hos dem när jag hade en liten paus. Då minsann kunde hon lägga sig, och då totaldäckade hon.
Som den knähunden Thibo är ville han helst ligge halvt uppe på mig på filtarna. 


Även Minus trivs! Han passade på att köra lite parkour när han rastades i hagen... 

Taket var så varmt av solen att han lade sig ner och myste, haha <3

Thibo ville inte vara sämre han...

Glad och nöjd Thilatoffsan!

Efter en lång dag på dagiset kom vi hem, och hundarna blev nästan medvetslösa. 
Thibo rörde sig knappt ur sin ihoprulladenposition på soffan, förrän vi sa att vi skulle gå upp och lägga oss. 

Här kommer vi trivas!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0